Tuuleturbiinides täidavad õlid kolme peamist eesmärki: määrimine, hüdraulika ja käigukastiõli.
Kus on siis õlid?
Käigukast
Ajami mehhanism on enamasti käigukast. Hammasrattad ühendavad väikese kiirusega pöörleva rootori ja suurendavad pöörlemiskiirusi umbes 50 p / min kuni 1800 p / min; selline hüpe nõuab tööstuslike hammasrataste komplekti, mis sõltuvad käigukastiõlist, et tagada sujuv pöörlemine ja säilitada stabiilne temperatuur.
Kald- ja kaldeajamid
Jõudluse optimeerimiseks võivad tuuleturbiinid tuule püüdmise parandamiseks pöörata kahel viisil. Esiteks hoiab pöördeajam tuuleturbiini pea suunatuna tuule poole – ja seejärel pöörab pöördeajam kõik labad õige nurga alla. Need ajamid töötavad hammasrataste või hüdraulika abil.
Pidurid
Kõigil tuuleturbiinidel on seiskamismehhanism, mis pidurdab rootori kiirust hädaolukordades. Seda ketaspidurit rakendatakse tavaliselt hüdrauliliste vahenditega või mehaaniliselt.
Trafod
Märkimisväärses koguses õli sisaldav turbiini osa on sisseehitatud astmeline trafo, mis töötleb generaatorist toodetud võimsust.
Määrdeained tuleb hoida parimal tasemel, kuna tuuleturbiini seisaku maksumus on majanduslikult märkimisväärne.
Käigukastid on üks juhtivaid tuuleturbiini rikete allikaid ja keskmine 2 MW turbiini käigukast võib maksta alates 2 miljonist pluss!